Blaupunkt TravelPilot Lucca MP3

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Blaupunkt TravelPilot Lucca MP3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

valpa 05-04-2009

Wij hebben de Lucca MP3 twee jaar geleden gekocht voor een mooi prijsje toentertijd. Helaas 1x kapot gegaan (scherm), maar netjes afgehandeld en gerepareerd door Blaupunkt.

Soms doet het apparaat er lang over om de satelliet te vinden, dit alleen nadat het apparaat compleet uitgeschakeld is (of batterij leeg, als het lang niet meer gebruikt is). Dan moet het de satellietgegevens opnieuw vinden.

Goede navigatie!

Ruud2003 09-05-2008

Nou zag er goed uit standaard de kaart van frankrijk erin dus aan de slag met de SD kaart. Helaas na vele pogingen via de usb kabel en met het SD slot in de pc geen succes. Hij laat geen kaarten zien en de Music player zegt plaats de SD-kaart nou die zit er lang in. Via de usb kabel wordt de SD-kaart gewoon herkent en staan de bestanden erop. Ook nog een ander SD-kaartje geprobeert geen succes. Ben er nu moe van en ga slapen.

Vraag me af of ze die dingen wel testen bij Siemens, deze zal wel retour moeten. Iemand nog een suggestie?

Kekko 26-06-2007

Nu een paar weken in bezit. Gebruiksaanwijzing/handleiding vrij summier hierdoor het apparaat zelf moeten ontdekken. Europa goed op sd kaart kunnen laden via een kennis, mij lukte dit eerst niet. Prijs/kwaliteitverhouding voor mij prima omdat ik de Lucca als aanbieding kocht. Al gebruikt in benelux, bracht mij zonder aarzelen op het juiste adres. Ook al heb ik de auto oplader gebruikt, vind ik toch dat de batterij snel leeg raakt. Helaas hoor en lees ik van anderen dat er, bij alle merken overigens, zich problemen kunnen voordoen en dat mag eigenlijk niet voor de hoeveelheid geld die deze apparaten kosten. Zelf ben ik tot nu zeer tevreden over deze Lucca

armand_ned 15-06-2007

Hij ziet er mooi uit maar de mogelijkheden worden niet goed benut. Het aflezen van het scherm tijdens het rijden had duidelijker gemogen. Het geluid is ok niet al te best. Het invoeren van het adres waar je naar toe moet gaat makkelijk.voor een redelijke prijs heb je wel een systeem met de mappen van europa er bij.

theausi 05-06-2007

Het is mijn eerste navigatiesysteem die ik ooit heb aangeschaft. Dus ik heb verder geen vergelijkings materiaal. Ik heb flik op het internet gezocht en verschillende reviews geleze over navigatiesystemen. Ik heb uiteindelijk voor de Lucca MP3 gekozen omdat deze goed uit de reviews kwam.
Het was voor mij wennen om met zo'n systeem om te gaan maar als je de handleiding leest dan spreekt het allemaal voor zich. Er zijn een aantal goede en slechte punten te noemen.
Goed is de snelle satelliet 'fix'. Het systeem heeft binnen 30 sec een GPS signaal te pakken. Mist je niet in een ruimte zit zoals een woonkamer.
Andere goede eigenschap is de snelle herberekening van de route als je verkeerd rijdt. Een paar keer geprobeerd en het werkt prima.
Geen poespas systeem. Echt van deur tot deur navigatie met duidelijke aanwijzingen op het scherm en stem.
Laat goed de straatnamen zien. Heel Europa (extra SD kaart aanschaffen). POI met naam en merkteken.
TMC ready. TMC is niet standaard aan maar je moet een cradle aanschaffen (80 euro) en een autoradio met RDS out hebben om TMC info te ontvangen!!!! Heb ik zelf niet. Dus ik weet niet de verdere werking ervan. De MP3 functie gebruik ik niet. Daar heb ik mijn autoradio voor. en de JPEG optie is leuk maar niet een rede om dit systeem aan te schaffen. Een ander goed punt is de informatie op het scherm zoals snelheid en aankomstijd aanduiding. Dit werkt ook prima. Waarschuwing als je te hard rijd op bepaalde stukken weg.
Nadelen vind ik dat er geen stylus bij zit om het adres in te geven. Soms is het lastig om het adres (dikke vingers) in te toetsen. Ik gebruik een stylus van een oude Palm. Werkt prima. Andere nadeel is dat je veel moeite moet doen om TMC informatie actief te maken waardoor je net zo duur uit bent als je een duurdere navigatie koopt met al TMC actief. Een andere nadeel is dat ik tot op heden geen updates heb kunnen vinden van kaarten voor dit systeem. Het zijn kaarten van 2006 maar kan ook ouder zijn.
Verder doet het systeem wat ie moet doen. Van deur tot deur navigeren. Dat is de rede om dit systeem aan te schaffen.

popey 30-05-2007

Behoorlijk nauwkeurig,het geluid is blikkerig,voor de kaarten geen upgrade. heeleuropa staat er op.
mp3 speler,diashow(maar onnodig)
Heeft snel de satalieten in de gaten.
Je kunt hem in de hand houden in de auto(de bijrijder)
Deze kun je ook op wandeleninstellen.

Leo 25-04-2007

Ik heb de laatste jaren meerder systemen gebruikt. Mio Map, TomTom via PDA en nu deze Blaupunkt. Op ieder systeem is wel wat aan te merken. Voor de prijs kwaliteit verhouding is dit een prima systeem, ondanks dat je een extra 2GB kaartje moet aanschaffen om zonder het verwisselen van de kaarten door Europa te kunnen rijden. Dit systeem heeft echter 1 grote misser, van de installeerde kaarten is geen update te laden. De kaarten zijn van 2006, echter de informatie is van veel ouder. Aanpassingen van bestaande wegen c.q. aanleg van nieuwe wegen alsmede het bijwerken van pompstations is bijgewerkt tot medio 2004. Zo heb ik een aantal keren naar een pompstation gezocht wat al enkele jaren gesloten was en liggen er al enkele jaren nieuwe wegen welke niet door de Lucca worden herkend. Kortom, ondanks het prima systeem en een prima alternatief voor TT, toch een miskoop omdat de kaarten niet uptodate zijn.
Blaupunkt gaat hierdoor de aansluiting met de gevestigde systemen missen, jammer!

Laura1007 12-03-2007

Ik heb de blaupunkt lucca mp3 gekregen en ik ben erg blij dat ik er geen geld voor uit heb gegeven. De navigatie ziet er leuk uit en daar blijft het bij. De navigatie zit er erg vaak naast met de weg vertellen. Totaal niet accuraat met afslagen. Daarnaast geeft de navigatie vaak aan dat een adres in een afgesloten gebied zit en niet te bereiken is, terwijl dit niet het geval is. Erg nadelig is dat de navigatie dan ook geen alternatieve of dichtsbijzijnde route opgeeft. Ik heb ook wel eens met een VDO Dayton gereden (ik weet niet meer welk type), deze is accurater dan de Lucca.

De lucca zou een leuke navigatiesysteem kunnen zijn als blaupunkt snel met een software update komt. Mijn (inbouw) navigatie van blaupunkt met een navigatiecd van 2005 is meer up-to-date dan van de lucca (2006.)

mr pako 22-01-2007

beste navigatie vrienden,ik heb de lucca nu een tijdje in bezit,heb hem nieuw via internet gekocht en ben van mening dat deze uitvoering je heel goed van dienst is met vinden van de goede weg,werkt werkelijk geweldig ,ook als je bewust een andere route kiest
laat deze lucca je niet in de steek,verder niks mis mee.
ziet er mooi uit kortom geweldig.

k.van Zanten 28-12-2006

Sinds een paar dagen in het bezit van een Blaupunkt TravelPilot Lucca
MP3.Ondanks het aandringen van diverse verkopers om een TomTom te kopen toch
gekozen voor de MP3. Heb hier beslist geen spijt van functioneert perfect ,is
zeer eenvoudig in de bediening ,mooie vormgeving ,goed geluid en een perfect
beeld. Zeker voor dat geld een absolute aanrader.

Olthuis 30-08-2006

Sinds een paar dagen in het bezit van de Lucca Mp3. Was eigenlijk van plan een
VDO Dayton MS 2010 aan te shaffen maar las bij de reviews veel slechte
berichten over deze navigator. De Blaupunkt werkt perfect, zo uit de doos
navigeren zonder enige hapering. De handleiding hoef je ook niet door te nemen.
Alles staat op logische volgorde in het menu. De meegeleverde DVD bevat alleal
nden van Europa, daar heb je echter wel een extra SD kaart voor nodig. Als Mac
OSX gebruiker is het dan zeer handig als je deze map's simpelweg kunt kopiëren
naar de SD kaart.

De behuizing van de TravelPilot ziet er zeer degelijk uit en de bevestiging is
eveneens zeer solide.

Kortom, waar voor je geld...